Skyline

Skyline

Geurts Conserven Schaaktoernooi 2015

Dat de tijd voorbijvliegt, merk ik vooral aan het Geurtstoernooi. Vorige week maandag opende ik het laatste potje jam van het stel dat ik vorig jaar had ontvangen, de woensdag daarop kreeg ik al weer een nieuwe set van drie. Maar zou de weduwe Joustra een vergelijkbaar toernooi organiseren met als prijs voor elke deelnemer een mandje met drie flessen daarin, dan zou ik waarschijnlijk denken dat de tijd stilstaat. Elf maanden reikhalzend uitkijken naar het volgende mandje schiet niet op, natuurlijk.

Vorige week, de 18de februari, was het dus weer zo ver: het Geurtstoernooi. Zeven man en een vrouw sterk, reisden we af naar Zetten: Henk, Robbie, Fred, Jan, Joop, Emile, Albert en Joke. Dit mogen we gerust een imposante afvaardiging noemen. Jammer was het dat de resultaten dit jaar wat minder imposant waren. Alleen Emile wist aan het eind van de dag dankzij een stevige eindsprint nog een enigszins redelijk eindscore te behalen: 4 uit 7. Voor de anderen was, hoop ik, het meedoen het belangrijkst. Want het is een alleraardigst toernooi met een uitstekende catering. Twee soorten rijkelijk gevulde soep, witte broodjes, bruine broodjes, broodjes gehaktbal, gezond, met ham en met kaas en redelijk geprijsd allemaal.  Er zijn schakers die hun laatste partij voor de pauze expres snel verliezen om maar voor in de rij bij het buffet te kunnen staan. Zo lekker is dat daar allemaal.