Skyline

Skyline

Jaap kampioen van periode 2.

Lang zag het er naar uit dat ik ook de tweede periode zou winnen. Maar in de negende ronde verloor ik van Paul en speelde Jaap remise tegen Patrick, waardoor hij mij tot op één punt naderde. De beslissing moest dus in ronde 10 vallen, want in ronde elf spelen we allebei een SOS-wedstrijd.  Jaap moest het daarin opnemen tegen Chiel, ik tegen Albert. Chiel deed niet wat ik hoopte en liet al snel zijn Dame pennen en ook Albert beantwoordde niet aan mijn verwachtingen en bood meer tegenstand dan ik hoopte, waardoor onze partij in remise eindigde.  En zo stoof Jaap op de valreep over mij heen en werd hij kampioen van periode twee. Dat dat niet ten onrechte is, blijkt uit het volgende overzichtje  

            Gesp.   Gew.    Rem.   Verl.    Perc.    TPR

Jaap        9           7         1          1          83    1764

Jan          9           6        2           1          78      1721

 

Gefeliciteerd Jaap!

Gevolg van deze uitkomst is dat er nu play-offs moeten worden gespeeld.

Albert, Jaap, Jan en Paul hebben zich hiervoor geplaatst.






17 april wordt ermee begonnen.