Skyline

Skyline

Patrick kampioen van het seizoen 2023/24

Ik was te lui om het na te kijken, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat er in de 27 jaar dat ik nu lid ben van deze club iemand is geweest die overtuigender clubkampioen is geworden dan Patrick dit seizoen. Van de 18 partijen die hij hiervoor nodig had, speelde hij twee keer remise, tegen Jaap en tegen Paul, en verloor er geen één. Ik herhaal: speelde hij twee keer remise en verloor er geen eén.

Ook de cijfers spreken boekdelen. De punten behaald in beide cycli heb ik bij elkaar opgeteld en dat levert voor de top-3 de volgende resultaten op.

1. Patrick 317,4 punten

2. Jan 252,8

3. Jaap 189,4

De vraag is nu of er iemand nog peultjes lust.

Omdat Patrick het vorige seizoen ook al goed op dreef was, is hij (net) niet de grootste ratingstijger geworden, want dat werd Albert die hem nipt voor bleef: 32 tegen 31 punten.

Maar wat kan dat iemand schelen die de clubbeker wint, de kampioensbeker wint en in september simultaan tegen de rest van de club mag spelen.

Gefeliciteerd, Patrick. Je was onweerstaanbaar dit seizoen.