Skyline

Skyline

Jan – DSG: 4½ – 7½

Het nieuwe jaar gingen wij van start tegen Jan, clubkampioen van het seizoen 2010/2011. Behalve 10 DSG-leden waren er ook twee belangstellenden van buitenaf op dit evenementje afgekomen, zodat hij het tegen 12 tegenstanders moest opnemen.

Dat dit geen gemakkelijke avond zou worden voor Jan, was wel duidelijk: vier aanwezigen met een aanzienlijk hogere rating, zes aanwezigen van ongeveer gelijke sterkte en de twee resterenden met een beduidend lagere rating, wat overigens niet impliceert dat die niet schaken kunnen(zoals uit de uitslagen blijkt).






















3 blije gezichten. Jan deed weer niet de sterkste zet.

Reactie van Jan: Dit was beslist een boeiende ervaring. Merkwaardig vond ik wel dat er een aantal partijen was waarop ik me goed kon concentreren en die ik goed in mijn hoofd had, terwijl er andere waren waarvan ik me alleen herinner dat de stukken dansten als ik langskwam. Wat me enigszins opbrak was het doorjakkeren van bord naar bord. Tijdens een normale partij ga ik eens naar buiten om een sigaret te roken, haal ik eens een bekertje koffie, maak een praatje, kortom: ik ontspan eens even, maar dat was er dit keer niet bij. Vandaar ook, mede, dat op een gegeven moment de vermoeidheid toesloeg en ik in de laatste partijen veelbelovende stellingen in remise liet verzanden.
Ik dank een ieder voor de plezierige tegenstand en als ik dit jaar geen kampioen word, is dat niet omdat ik tegen de daaruit voortvloeiende simultaan opzie.


Voor enkele partijverslagen en een kleine analyse kies
interne competitie en vervolgens verslag intern
of   klik hier