Skyline

Skyline

DSG 1 – Mook 2: 4½ - 1½



Omdat ik de dag voor ik naar Frankrijk vertrok mijn laptop niet meer bleek te kunnen opladen en omdat ik daar ver genoeg van de bewoonde wereld woon om zo’n euvel niet te kunnen herstellen, kan ik me van deze wedstrijd nauwelijks iets herinneren.  Ik weet, behalve de uitslag, nog dat Mook zijn eerste twee bordspelers miste en wij de eerste drie – wat geen goede uitgangspositie leek, maar wij bleken over betere invallers te beschikken - ,  dat Jaap en ik al snel hadden gewonnen (maar geen idee meer hoe), maar wat er aan de andere borden gebeurd is geen idee, daarvoor had ik Netstand nodig.


Dit wordt dan ook geen wedstrijdverslag maar een mededeling van het feit dat deze wedstrijd gespeeld is en door ons is gewonnen. Dit schrijf ik dan ook niet zo zeer voor jullie, maar voor hen die na ons komen, zodat over 25 jaar iemand die een jubileumboekje wil samenstellen ter gelegenheid van ons 175jarig bestaan kan lezen: “Op maandag 3 oktober 2022 won DSG 1, ondanks afwezigheid van zijn drie topspelers, met 4½ - 1½ van Mook 2” en daar dan zo van onder de indruk kan raken dat ie daar in zijn boekje melding van maakt.

De resultaten:

Fred (1673)     – Rob Jansen (1615)                         ½ - ½

Jaap (1677)     – Hans v.d. Ende (1463)                   1 - 0

Chiel (1457)   – Byron Eekhout (1450)                   1 - 0

Bert (0 )          – Emile Laurant (1403)                     ½ - ½

Jan (1410)        – Twan Verhoffstad (1450)              1 - 0

Albert (1399)   – Leo Derks (1132)                           ½ - ½